الشرح الكامل والشامل العملاقة GlobalAdMart





السلام عليكم
شركة جلوبال هي احدي شركات الدعاية والاعلان في عالم التسويق الشبكي واللي ميعرفش عن التسويق الشبكي يكتب في محرك البحث تسويق شبكي ويشوف رؤساء الدول كيف يتحدثون عن انه اقام اقتصاد دول بأكملها.

 الفرق بين اعلان على شركة جلوبال واعلان عادي على احدى القنوات مثل mbc action

قناة mbc action هي قناة مجانية ثانية الاعلان فيها تصل الى 15000$

ولكن في الاخر الشركات بتعرض الاعلان وبعدين كم منا يتفرج على الاعلان؟

وكم من يقلب على قناة تانيه لحد متخلص الاعلانات ؟


خلونا نكون واقعيين نقول مثلا 25% من مشاهدين mbc هم من يشاهدوا الاعلان مثلا.
جات شركة جلوبال وقالت للشركات (مثل كنتاكي ,شيبسي ,هوندا,الخ)
انا ممكن اضمن لكم نسبة مشاهدة 100% ويمكن كمان بفلوس اقل (ثمن عرض الاعلان)
ازاي؟ دا للي هنشوفه

حضرتكم انا هشرح على اعلى شريحة في جلوبال بس طبعا في شرائح اقل وكل واحد وظروفه.

اولا حضرتك بتدفع 1300$ (او مايعادله بالمصري)
وبتاخد حاجة كدا بنسميها (وكالة اعلانية)ايجار سنة مكونة من 3 وكالات (ID) باسم حضرتك وبتبقى بالشكل دا




وكل وكالة ليها 5 اعلانات في الاسبوع يعني حضرتك ليك 15 اعلان في الاسبوع الاعلان ب 10 دولار يبقى حضرتك بتكسب 150 دولار في الاسبوع(15*10) يعني 
 4 اسابيع * 150 =
600 دولار في الشهر

تعالوا بقى نعرف انا مكسبي كام في السنة (انا قولت ان الوكالة ايجار سنة) اوك؟
اول شهر ده تأمين يعنى حضرتك بتقبض من خامس اسبوع 
تعالى بقا نحسبها كده  
11 شهر * 600 $ =
6600 دولار فى السنة  
يعنى صافى ربح فى السنة 
6600$ - 1300$ =
5300$

طبعا ال1300 دول اللي دفعتهم حضرتك وال5300 صافي الربح لسيادتك في السنة

ملحوظة:اول شهر تأمين يعني بتاخد فلوسه في نهاية السنة وهذا الاجراء اتخذته الشركة لضمان جدية المشترك
ثانيا اول 6 شهور حضرتك بتقبض عادي بس تاني 6 شهور مش بيتفعلوا ليك غير لما تجيب على الاقل واحد تحتيك 

اقولكوا احنا قولنا ان شركتنا شركة دعاية واعلان الاعلان انت بتتفرج عليه وبتقبض فلوسه طيب الدعاية  ودا جزء من عمل الشركة انك تدعو او تعرف شخصين بيها واظن لو في حد سمع عن الشركة مش هيرفض
جبت واحد  تحتيك بيتفعلك ال6 شهور التانيين وبتقبض عادي

بعد كده الاوبشن التاني اللي عملاه الشركة احنا شرحنا الدخل الثابت
هنشرح ال NETWORK
وهو شغل الشبكة
احنا قولنا ان انا باخد وكالة مكونة من 3 اي دي بالشكل دا




طيب لو انا طلعت مجتهد في الشغل ودائرة معرفي حلوة واتكلمت مع اصحابي وعاوزين يدخلوا
اقولك اهلا بيهم طبعا
حضرتك لما بتجيب ناس تحتيك بتاخد على الواحد 32دولار زي كدا




تمام انت جبت زي اللي في الصورة اتنين واحد يمين وواحد شمال اتحسبوا كل واحد 32 دولار بس كده؟
اقولك لا كمان ال اي دي اللي فوق اللي هو الرئيسي سمع عنده الاتنين دول فيديك على كل زوج 50 دولار زي كدا




طيب انا جبت اكتر يبقى هتاخد فلوس اكتر زي كده




تعاالوا بقى نعرف انا لو اشتغلت نيتوورك باجتهاد اكسب اد ايه




كمان فيه جوائز للي بيعمل نيتوورك جامدة زي الجوائز دي
جوائز ال180 يوم علما ان لازم تحقق عدد الازواج المطلوب يمين وشمال وليس في دراع واحد بس




ودي جوائز ال100 يوم و360 يوم علما ان لازم تحقق عدد الازواج المطلوب يمين وشمال وليس في دراع واحد بس




ايه رأيكوا انا عارف اني طولت عليكوا بس بقى لنا ان نعرف كيفية التعامل مع الموقع

اولا بعد ماسجلنا بنخش نعمل كود للخزنة بتاعتنا كدا




ونخش نكتب الايميل والشركة هتبعت الكود كدا




كدا انا عملت كود للخزنة نخش بقى نتفرج على الاعلانات




وكمان كدا




هتفتح لينا صفحة الاعلانات وهي بالشكل دا




ملحوظة لازم نكتب رقم تليفون واسم في اخر مربعين تحت خالص اي اسم واي رقم مش ضروري ودا اجراء عملته الشركة عشان برضه تضمن حتة الدعاية تضمن انه يكون في حد قاعد معاك بيتفرج على الاعلان بس طبعا مش شرط بس المهم تكتب اي اسم واي رقم تليفون مرة كل اسبوع لما تتفرج على الاعلانات مع مراعاة عدم تكرار الاسم او الرقم كل اسبوع

لما بيخلص الاعلان بتظهر الصفحة دي




بنكتب الكود وندوس DONE

وهكذا كل اعلان الى ان اخلص كل الاعلانات في كل ال 3 اي دي زي كدا




طيب انا عايز اقبض الفلوس حضرتك بتبعت الرصيد بتاعك للي حضرتك مسجل تحتيه وهو بيقابلك وبتاخد الفلوس زي كدا
بالظبط




وبعدين بتفتح صفحة بتعمل فيها زي كدا




ودايما تتأكد من اسم اللي قدام الرقم الللي بتكتبه وهو رقم اللي انت مسجل تحتيه

انت كدا هتطلب منه الفلوس وهو هديلك بس دا طبعا بعد الشهر التامين اللي قولنا علية فوووووووق

تبقي لي ان اشكركم لسعة صدركم وانا اقول لكم انها شركه هايلة بجميع المقااااييس وشكرا لكم



SHARE ON:

Hello guys, I'm Tien Tran, a freelance web designer and Wordpress nerd. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae.

    Blogger Comment

0 التعليقات:

إرسال تعليق